fredag 3 april 2015

Utställning

Så kom då den där tråkiga perioden när sjukdomarna avlöser varandra... Nu har jag tid och ork att skriva lite. 

Kattutställningsvärlden är ett helt nytt kapitel för mig. Det är en riktig djungel för en nybörjare att försöka förstå och hänga med i bedömningar, klasser och kategorier. 
Den 6 februari deltog Lily i sin första utställning i Örebro då Nerikes Kattklubb höll i den. Lily var i klass 12 (kattungeklassen) för lilamaskade birmor. Hon fick utnämningen EX1, vilket är det bästa omdömet för en kattunge. 

Lily kommer att delta i följande utställningar under våren: Dackekattens utställning i Gislaved lördag 18/4, Västerås Kattklubbs utställning i Västerås söndag 3/5, Nerikes Kattklubbs utställning i Örebro söndag 7/6 och Calmare Kattklubbs utställning i Kalmar helgen 27-28/6. Jag hoppas såklart att hon kommer att kunna ta en championtitel när hon blir stor nog (över 10 månader), men om det inte går så gör det ju inget. För mig och min familj är hon ju såklart världens finaste oavsett! 

Bilder från Örebro:


Lily och Happy sågs igen för första gången. De verkade ha glömt att de är tvillingsystrar! Mycket fräsande blev det. 


Lite suddig bild men Amelia blev totalt förälskad i vackra Mazzy. 


Happy blev också EX1. 


Lily med sin fina prisrosett. 


Lily i sin utställningsbur med lila burskynke som Anette har sytt.


Lily bedömdes av domaren Hannah Jensen. 



Lily (t.h) och Happy (t.v) i sina utställningsburar.
På taket är de dekorerade med näckrosor och gula rosor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar