torsdag 20 augusti 2015

Lily blev Champion!

På söndagen blev det en tidig morgon och jag var mycket nervös för Lily's humör, men försökte att hålla mig lugn. Jag hade en annan taktik den här gången, dels var vi på plats på kvällen innan och sen lät jag bli hennes päls på söndagsmorgonen. Väl på utställningen fick hon vara ifred ända fram tills bedömningen. 
Hon bedömdes av Jette Eva Madsen och hon hade med sig en elev. Lily surnade till i bedömningsburen men hon höll sig iaf under bedömningen så hon fick sitt sista CAC och blev Champion! Hon fick en bra  bedömning och är fortsatt mycket lovande. Det var dock tre andra lila birmor där så det blev Best in Variety men det ville inte Lily vara med om, så det fräste hon bort. Domaren sa att det berodde på humöret, men det spelade ingen roll för mig. Det var certet som räknades! 

Lily 11 månader och Champion

Herr Sötnos NOM igen! Ännu en medalj att provsmaka.

En annan snygg och trevlig kille, SE*Stellani's Bentley, tvillingbror till Popcorn. Bentley är också SBI c, som Lily.

Annickas vackra S*Raushöjdens Alana, blåtabby.

Lily och myntamusen som hon älskar 

Våra vackra titeltjejer - Alana blev Grand Internationell Champion! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar